Συνεντεύξεις

Ένα μουσείο παράγει προϊόντα! Πως το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μετεώρων & Μουσείο Μανιταριών πέτυχε αυτή τη παγκόσμια πρωτοτυπία. Μια συζήτηση με τον Διευθυντή Νίκο Πάλλα για τα μανιτάρια του μουσείου!

Πίσω από μια εκπληκτική δουλειά κρύβονται πάντα άτομα με μεράκι και όρεξη για ανάδειξη της ασχολίας τους. Ο Νίκος Πάλλας είναι ένας από αυτούς τους εξαιρετικούς ανθρώπους, που μέσα από τη δουλειά τους έχουν καταφέρει να αναδείξουν τη μοναδικότητα των Μετεώρων.

 

Μουσείο-Φυσικής-Ιστορίας-Μανιταριών-Μετεώρων-Νομή-Natural-History-Museum-Of-Meteora-Mushrooms-Nomee-Foods-2

 

Πείτε μας λίγα λόγια για το μουσείο σας στην Καλαμπάκα. Τι περιέχει και που στοχεύει;

 

Στην ουσία πρόκειται για δύο μουσεία: Το ζωολογικό με 350 είδη ζώων και των μανιταριών με 250 είδη. Ειδικά το μουσείο μανιταριών είναι μοναδικό στο είδος του και ένα από τα ελάχιστα που υπάρχουν στον κόσμο.

Το μουσείο το ίδιο αλλά και οι δραστηριότητες που αναπτύσσει, εμφορούνται από σειρά περιβαλλοντικών μηνυμάτων, με στόχο την προστασία της φύσης και των ειδών της, αλλά και την γνωριμία με τα μανιτάρια, που αποτελούν για αρκετούς μια ιδανική τροφή, ενώ υπάρχουν και ορισμένοι που τα αντιμετωπίζουν με επιφυλακτικότητα.

Εμείς επιθυμούμε να δώσουμε τη σωστή διάσταση των πραγμάτων, χωρίς προκαταλήψεις και δοξασίες, οι οποίες ποτέ δεν βοηθούν στο να πάει ένας τόπος μπροστά.

 

Μουσείο-Φυσικής-Ιστορίας-Μανιταριών-Μετεώρων-Νομή-Natural-History-Museum-Of-Meteora-Mushrooms-Nomee-Foods-7Διακρίνουμε πάντως εδώ μια μεγάλη πρωτοτυπία. Πρώτη φορά βλέπουμε μουσείο να προωθεί προϊόντα σχετικά με το αντικείμενό του! Τι σημαίνει αυτό;

 

Έχετε δίκιο! Διαθέτουμε πράγματι μια παγκόσμια πρωτοτυπία, όμως η σκέψη είναι απλή: Είμαστε ένα μουσείο φυσικής ιστορίας και μανιταριών, που μεταξύ των άλλων, έχουμε σαν στόχο του την ανάδειξη των μανιταριών ως ένα τρόφιμο με υψηλή διατροφική αξία. Τι πιο λογικό λοιπόν, στα πλαίσια του στόχου αυτού, από το να δημιουργήσουμε τα δικά μας προϊόντα και μέσω αυτών να προωθήσουμε την ιδέα του εμπλουτισμού του καθημερινού μας διαιτολογίου, μ΄αυτόν τον ανεπανάληπτο και ιδιαίτερα υγιεινό καρπό της φύσης.

 

Είστε σαν να λέμε οι ειδικοί στο μανιτάρι, με δεδομένη την ύπαρξη του μουσείου μανιταριών;

 

Είναι ακριβώς έτσι! Έχουμε ασχοληθεί πάρα πολύ με τα μανιτάρια, γνωρίζουμε τα μυστικά τους και ασφαλώς αναγνωρίζουμε σ΄αυτά όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά, που καθιστούν τα προϊόντα μας ιδιαίτερα εύγευστα και αρωματικά. Συνεργαζόμαστε με έμπειρους συλλέκτες, αλλά και ειδικούς, όπως ο Πρόεδρος των Μανιταρόφιλων Ελλάδας κ. Κωνσταντινίδης, χωρίς την συμβολή του οποίου το εγχείρημά μας θα ήταν πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Γι΄αυτό και το μότο μας είναι, ότι διαθέτουμε προϊόντα με υπογραφή! Με την υπογραφή ενός ειδικού, που δεν είναι άλλος από το μουσείο μανιταριών.

 

Μουσείο-Φυσικής-Ιστορίας-Μανιταριών-Μετεώρων-Νομή-Natural-History-Museum-Of-Meteora-Mushrooms-Nomee-Foods Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί τα προϊόντα σας από άλλα παρόμοια που κυκλοφορούν στην αγορά;

 

Δεν θα σταθώ στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας, στη συσκευασία, στην προσεκτική επιλογή των πρώτων υλών, αλλά και στη συνεργασία μας με έμπειρους συλλέκτες, διότι αυτά είναι πράγματα αυτονόητα, ιδιαίτερα για ένα μουσείο που σέβεται τον εαυτό του και το ρόλο του.

Εκείνο που επιδιώκουμε, είναι το σύνολο των προϊόντων μας να διαθέτει διατροφικούς ισχυρισμούς, με βάση τους κανόνες της Ε.Ε, οι οποίοι βεβαίως με τη σειρά τους, σημαίνουν συγκεκριμένες θετικές επιπτώσεις στην υγεία μας, που προέρχονται από την κατανάλωσή τους.

Για το σκοπό αυτό, σε πολλές περιπτώσεις, διαφοροποιήσαμε τα συστατικά των προϊόντων (π.χ στα ζυμαρικά αυξήσαμε πέντε φορές το μανιτάρι που περιέχουν), προκειμένου να λάβουν τους κατάλληλους διατροφικούς ισχυρισμούς.

 

Και όλα αυτά με τη συνεργασία και τη συμβολή του ΤΕΙ Θεσσαλίας και ιδιαίτερα του Τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας.

 

 

Τι είναι αυτή η συνεργασία με το ΤΕΙ Θεσσαλίας και τι ακριβώς επιδιώκει;

 

Θα σας το πω απλά! Ότι κάνουμε θέλουμε να έχει σφραγίδα και υπογραφή από τους πλέον ειδικούς. Στην προκειμένη περίπτωση υπογράψαμε σύμβαση με το ΤΕΙ και ιδιαίτερα με το κατεξοχήν αρμόδιο τμήμα του, εκείνο δηλαδή της Διατροφής και Διαιτολογίας, με έναν μοναδικό στόχο: Να διαμορφώσουμε προϊόντα τα οποία είναι όχι μόνον εύγευστα και αρωματικά, αλλά ταυτόχρονα και υγιεινά. Να προσφέρουν δηλαδή στον οργανισμό τα μέγιστα δυνατά οφέλη.

Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι τα προϊόντα μας, κάτι το οποίο αναφέρεται στη συσκευασία τους και συνιστά μια ακόμα ουσιαστική πρωτοτυπία.

 

 

Υπονοείτε ότι στον τομέα αυτό υπάρχει αυθαιρεσία και γι΄αυτό εσείς προχωρήσατε στη συνεργασία αυτή;

 

Ασφαλώς υπάρχει και το γνωρίζουν όλοι. Δυστυχώς ο κρατικός μηχανισμός δεν έχει εκείνες τις απαραίτητες ελεγκτικές δομές που θα προλάμβαναν τέτοιες καταστάσεις. Ο καθένας μπορεί να γράφει ότι θέλει! Αυτό όμως είναι θέμα γενικότερο, το οποίο απλώς επισημαίνω. Εμείς, αυτό το οποίο κάναμε, είναι ουσιαστικά ότι αυτοελεχθήκαμε, από έναν κρατικό οργανισμό, η υπογραφή του οποίου υπάρχει σε κάθε προϊόν. Έτσι, αυτό που αναγράφεται δεν είναι αυθαίρετο, αλλά αποτέλεσμα ενδελεχούς μελέτης και άρα πραγματικό.

 

 Νίκος Πάλλας μουσείο-μετεώρων-συνέτευξη-νομη-ιστορίες-nomeefoods-stories-museum-meteora2Διαθέτετε μια πολύ μεγάλη γκάμα προϊόντων. Αν δεν κάνω λάθος, γύρω στα 60. Γιατί αυτό;

 

Η βασική λογική, είναι ότι θέλουμε να δείξουμε στον κόσμο τις τεράστιες δυνατότητες χρήσης που μπορεί να έχει το μανιτάρι οι οποίες  είναι πραγματικά εντυπωσιακές και μάλιστα με εκπληκτικά γευστικά αποτελέσματα. Είναι και αυτός ένας τρόπος επίτευξης του αρχικού μας στόχου ως μουσείο, που είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χρήση των μανιταριών στην κουζίνα μας.

 

 

Αποτελεί για σας κάτι ξεχωριστό ένα από τα προϊόντα σας;

 

Μου βάζετε δύσκολα τώρα, γιατί πραγματικά λατρεύω πολλά από αυτά. Το θέμα δεν είναι τι επιθυμώ εγώ. Το θέμα είναι πως θα δημιουργήσουμε τέτοια ποικιλία γεύσεων και προϊόντων που θα καλύπτουν τους πιο απαιτητικούς και εκλεπτυσμένους ουρανίσκους. Αυτό θέλουμε και σ΄αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε.

 

 

Διακρίνουμε ότι δίνετε ένα ιδιαίτερο βάρος στη συσκευασία. Γιατί;

 

Όταν ζεις στην εποχή της εικόνας, είναι αδύνατον να αγνοήσεις την πραγματικότητα. Όποιος την αγνοεί, ακόμα και αν διαθέτει ένα άριστο προϊόν, δυστυχώς δεν θα πάει πολύ μακριά. Σήμερα, η ποιότητα συμβαδίζει με την εικόνα του προϊόντος. Η πρώτη εικόνα, η πρώτη επαφή με το προϊόν είναι οπτική. Πρέπει να ‘’λέει΄΄ κάτι. Σήμερα υπάρχουν πολλές ωραίες συσκευασίες προϊόντων, δεν υπάρχουν όμως πολλές πρωτότυπες, που είναι και το ζητούμενο. Υπάρχει βέβαια εδώ και το θέμα του κόστους που λαμβάνεται υπόψη. Άρα ο συνδυασμός αυτών φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

Ελλάδα ή εξωτερικό;

 

Προφανώς και τα δύο. Συνήθως, για μια νέα εταιρεία, η εσωτερική αγορά αποτελεί τον πρώτο στόχο και στη συνέχεια για κάποιους ακολουθεί το εξωτερικό. Και εμείς δεν ξεφύγαμε από την πεπατημένη. Θεωρούμε ότι υπάρχουν ακόμα σημαντικά περιθώρια για μας στην Ελλάδα και προσπαθούμε να τα εξαντλήσουμε, αλλά μας ενδιαφέρει πολύ και η διεθνής αγορά. Ήδη εξάγουμε τα προϊόντα μας, ενώ συμμετείχαμε πρόσφατα σε δύο διεθνείς εκθέσεις, τη <<Fancy Food Show>> στη Νέα Υόρκη και τη <<Fine Foods Fair>>  στη Σιγκαπούρη. Τις επόμενες μέρες θα συμμετάσχουμε και στη Sial στο Παρίσι.   Προσπαθούμε, δουλεύουμε μεθοδικά και γι΄αυτό είμαστε αισιόδοξοι.

 Νίκος Πάλλας μουσείο-μετεώρων-συνέτευξη-νομη-ιστορίες-nomeefoods-stories-museum-meteora

 

Ευχαριστούμε πολύ τον Κύριο Πάλλα για τη συζήτηση και ευχόμαστε τα καλύτερα για το μουσείο Μετεώρων!

 

 

Share
Tags