Εγγραφείτε στο Newsletter της ΝΟΜΗΣ

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με την Πολιτική Απορρήτου
Όλες οι κατηγορίες
Συνεντεύξεις

Με υπομονή και δουλειά, η Energaea φτιάχνει «το ελαιόλαδο όπως θέλουμε να είναι».

Πολλοί αναγνώστες μας σας γνωρίζουν, υπάρχουν όμως και κάποιοι που δεν γνωρίζουν τη δραστηριότητα και τα προϊόντα σας. Πείτε μας μία πρόταση που θα τους μείνει αξέχαστη ώστε να συστηθείτε με τον καλύτερο τρόπο.

 

Το γράφουμε στο κουτί συσκευασίας. Το ελαιόλαδο όπως θέλουμε να είναι. Ο κάθε καταναλωτής, ακόμα και η κάθε συνταγή, έχει διαφορετικές απαιτήσεις γεύσης, συνεπώς η ποικιλία παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην δική μας παραγωγή.

Τυποποιούμε από το 2011 τις καλύτερες ελληνικές ποικιλίες από όλη την Ελλάδα καθώς και δοκιμασμένα blends, ώστε να καλύψουμε τις απαιτήσεις των περισσότερων καταναλωτών.

Δεν είναι τυχαίο που σας ζητήσαμε να συστηθείτε! Είναι χαρακτηριστικό πως στις μικρές παραγωγές και τα ποιοτικά προϊόντα, ο παραγωγός έχει όνομα, όχι μόνο Brand. Θεωρούμε αναγκαία την ανάδειξη του «προσώπου» πίσω από το κάθε προϊόν. Ποια είναι η άποψή σας;

 

Συνήθως πίσω από το brand βρίσκεται μια ομάδα ανθρώπων, παρά ένα και μόνο πρόσωπο που έκανε τα πάντα. Θα έλεγα ότι αυτό είναι αδύνατο. Μπορώ να διατηρήσω ωστόσο την ιδιότητα του ιδρυτή, άρα του έχοντα την αρχική ιδέα και την υλοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας. Έχω σπουδάσει Χημικός Μηχανικός, έχω ΜΒΑ και προ της ενασχόλησης μου με το ελαιόλαδο εργαζόμουν για 10 χρόνια στο τμήμα πωλήσεων εταιρίας στον τομέα νέων τεχνολογιών. Ταυτόχρονα είχα μικρή συμμετοχή στην οικογενειακή αγροτική & οινοποιητική επιχείρηση στο Κορωπί από όπου κατάγομαι και ζω.

Μιλήστε μας για τα προϊόντα σας. Πως ξεκινήσατε με την παραγωγή τους; Γιατί επιλέξατε να δημιουργήσετε αυτά;

 

Αρχικά επενδύσαμε στη μονάδα τυποποίησης ώστε να έχουμε έλεγχο σε ένα από τα βασικότερα σημεία της όλης παραγωγικής διαδικασίας. Όπως ανέφερα και προηγουμένως, επιλέξαμε να κινηθούμε σε πολλά διαφορετικά προϊόντα από την αρχή, κάποια με διαφορετική εντελώς σχεδίαση μεταξύ τους, αφού αφορούν διαφορετικό κοινό ακόμα και σημείο πώλησης.

Διαμορφώσαμε έτσι σειρές premium μονοποικιλιακών ή blends καθώς και βιολογικών. Ορισμένα είναι σχεδιασμένα για να επιλέγονται και ως δώρα.

Φυσικά έχουμε φτιάξει και προϊόντα τα οποία δεν βγήκαν στην παραγωγή ποτέ ή άλλαξαν αμέσως είτε branding είτε τεχνικές προδιαγραφές. 

Μοιραστείτε μαζί μας ένα μυστικό για τη συνταγή ή τη δημιουργία του. Υπάρχει κάποιο βήμα στην παραγωγή ή κάποιο υλικό που το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα αντίστοιχα προϊόντα;

 

Το μυστικό είναι η συνεχής απόκτηση γνώσης στο αντικείμενο, η βελτίωση των μεθόδων όπου αυτό μπορεί να γίνει και η τήρηση των διαδικασιών. Άρα δεν είναι μυστικό, απλά θέλει πολύ και μεθοδική εργασία. 

Παίζει κάποιο ρόλο η γεωγραφική σας θέση στην παραγωγή των προϊόντων σας;

 

Θα μιλήσω για την τυποποίηση μιας και αυτή είναι η δική μας παραγωγή και όχι για το ελαιόλαδο ως χύμα προϊόν.

Ήταν κάτι που όσοι το είχα συζητήσει το θεωρούσαν αρνητικό, αλλά για εμένα ήταν θετικό. Δηλαδή η απόσταση που έχουμε από τις κύριες παραγωγικές περιοχές. Βρισκόμαστε στα Μεσόγεια, πολύ κοντά σε προμηθευτές υλικών, υπηρεσιών καθώς και σε λιμάνι, αεροδρόμιο κλπ. Η πρώτη ύλη σε χύμα μορφή θα μεταφερθεί είτε 30 είτε 300 χλμ η διαφορά είναι στον τρόπο και όχι στον χρόνο που είναι ούτως ή άλλως είναι ελάχιστος πλέον. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι δεν ήταν λάθος η επιλογή.

Παρατηρούμε μια στροφή του κόσμου προς το παντοπωλείο, το εξειδικευμένο κατάστημα και το ποιοτικό τρόφιμο. Το βλέπετε κι εσείς αυτό και αν ναι πως σας φαίνεται;

 

Το ότι ανοίγουν περισσότερα μικρά καταστήματα τροφίμων είναι προφανές ωστόσο την ίδια στιγμή κλείνουν άλλα. Νομίζω ότι ο κύριος όγκος τροφίμων διακινείται μέσα από τα super market τα οποία εξελίσσονται και αυτά με επιλογές ποιοτικών τροφίμων. Μια αλλαγή φαίνεται να υπάρχει στα βιολογικά ή στα λειτουργικά τρόφιμα, δηλαδή βλέπουμε μια κινητικότητα ειδικά από αλυσίδες βιολογικών με επεκτάσεις κλπ. Ο καταναλωτής σίγουρα θέλει καλύτερη τιμή και καλύτερη ποιότητα, ασφάλεια και γεύση φυσικά. Αν το οικονομικό κλίμα δεν αλλάξει προς το καλύτερο, δηλαδή αν δεν μεγαλώσει το μέσο εισόδημα δεν θα δούμε συγκλονιστικές διαφορές.

Πιστεύετε έχει μέλλον;

 

Ο τομέας των τροφίμων έχει σίγουρα μέλλον.

Θεωρώ ότι θα υπάρξει ένας προσανατολισμός προς το λεγόμενο λειτουργικό τρόφιμο, αλλά με αργά βήματα στη δική μας αγορά. Ένα σύγχρονο κατάστημα τροφίμων πρέπει να έχει ποιότητα και ποικιλία. Επίσης χρειάζονται συνέργιες όπου αυτές μπορούν να εφαρμοστούν.

Βασικός ανταγωνιστής των ελληνικών προϊόντων είναι τα προϊόντα βιομηχανιών μαζικής παραγωγής είτε ελληνικά, είτε εισαγόμενα. Αναδείξτε μας τους λόγους για τους οποίους ο καταναλωτής πρέπει να επιλέξει τα δικά σας.

 

Σε ότι αφορά το ελαιόλαδο οι ποσότητες που διακινούμε είναι σχετικά μικρές, ωστόσο είναι επιλεγμένες από τους συνεργαζόμενους με εμάς παραγωγούς ή δικής μας παραγωγής. Οι επιλογές μας βασίζονται στην οργανοληπτική αξιολόγηση, τα χημικά χαρακτηριστικά και τα δεδομένα ασφαλείας δηλ έλεγχος φυτοφαρμάκων, πλαστικοποιητών κλπ. Δεν εφαρμόζονται διαδικασίες μίξης με υποδεέστερα ελαιόλαδα, ή σταθεροποίησης της γεύσης ανά έτος (ομοιογενής γεύση). Το ελαιόλαδο κάθε χρόνο είναι διαφορετικό όπως ακριβώς συμβαίνει και στο κρασί. Δηλαδή για εμάς το ελαιόλαδο είναι σαν χυμός ελιάς, φιλτράρεται με χαρτί αμέσως μετά την έκθλιψη, μεταφέρεται και διατηρείται μόνο σε ανοξείδωτες δεξαμενές με άζωτο, και τυποποιείται όταν απαιτείται από την αγορά. Έτσι διατηρείται σαν να έχει βγει μόλις από το λιοτρίβι.

Στην Ελλάδα πιστεύετε παράγονται ποιοτικά τρόφιμα;

 

Άριστα τρόφιμα πολλά από τα οποία όμως δεν αναδεικνύονται είτε από λάθος προσέγγιση του παραγωγού είτε από αρτηριοσκληρωτική διάθεση των σημείων πώλησης. Τα super markets θα έπρεπε να έχουν σταντ με τρόφιμα που παράγονται στη περιοχή τους. Το ίδιο και τα ξενοδοχεία, αεροδρόμια κλπ. Ταυτόχρονα θα πρέπει να ενισχυθούν οι ομάδες παραγωγών όπου αυτό είναι εφικτό. Επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακος, διαθεσιμότητα ποσοτήτων, καλύτερος έλεγχος της παραγωγής αλλά και ευκολότερη διάθεση του προϊόντος. Το ερώτημα θα έπρεπε να είναι αν παράγονται ποιοτικά τρόφιμα σε βιώσιμες ποσότητες.

Ελλάδα ή διεθνείς αγορές; Που στοχεύετε και πως βλέπετε να εξελίσσεται η ελληνική αγορά;

 

Και στα δύο. Εξάγουμε ήδη σε 12 χώρες Αμερική, Ευρώπη και άπω Ανατολή. Στην Ελλάδα έχουμε παρουσία σε ειδικά σημεία πώλησης όπως τα delicatessen, βιολογικά και τουριστικά. Ωστόσο προοπτικές μεγαλύτερης ανάπτυξης βλέπουμε κυρίως προς το εξωτερικό.

Ποιο προϊόν σας θα ξεχωρίζατε και γιατί;

 

Το Νόστιμον Ημαρ γιατί ήταν το πρώτο μας προϊόν και επιπλέον είναι η αγαπημένη μου γεύση, blend Αθηνολιάς με λίγη Κορωνεϊκη. Επίσης, μου θυμίζει τις πρώτες συγκεντρώσεις της ομάδας μας για να διαμορφώσουμε τα προϊόντα, τη διαδικασία ονοματοδοσίας και σχεδιασμού του, την δημιουργία της επιχείρησης.

Στην Ελλάδα παρατηρούμε πολύ καλό επίπεδο σε συσκευασίες και εικόνα από τους παραγωγούς. Τι σας ωθεί να προσπαθείτε για ένα καλό packaging;

 

Είναι η πρώτη εικόνα που έχει ο καταναλωτής στο ράφι ή σε ένα διαφημιστικό, έντυπο ή ηλεκτρονικό. Δηλαδή πρέπει να τον έλξεις να δει περισσότερα για το προϊόν. Αλλά δεν είναι μόνον αυτό. Νομίζω ότι ξεφύγαμε με τον σχεδιασμό και αφήσαμε πίσω κάπως την διαδικασία παραγωγής, την απόκτηση γνώσης για βελτιστοποίηση του προϊόντος κλπ. Υπάρχουν ωραία μπουκάλια που εκτός από ακριβά είναι τόσο βαριά και χοντρά που δεν μπορεί να τα πιάσει ένα γυναικείο χέρι, είναι λειτουργικά λάθος δηλαδή. Προσωπικά διαφωνώ με οτιδήποτε αυξάνει το κόστος δυσανάλογα με το περιεχόμενο. Θεωρώ το ελαιόλαδο βασικό διατροφικό συστατικό, πρέπει να είναι προσβάσιμο – διαθέσιμο σε όλους στην καλύτερη ποιότητα.

Για παράδειγμα έχουμε ένα βιολογικό ελαιόλαδο το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί premium και να τυποποιείται σε μια ακριβή φιάλη. Εμείς το έχουμε σε μια απλή και οικονομική φιάλη του 1λτ (ξεπεράσαμε την διαδεδομένη φιάλη των 750ml) και έτσι διατίθεται σε ανταγωνιστική τιμή για την ποιότητα του ελαιολάδου που περιέχει. Μιλάω για το ΧΑΡΜΑ ΒΙΟ το οποίο έχει αγκαλιάσει το αγοραστικό κοινό και πλέον διανέμεται σε πολλά ειδικά σημεία αλλά και σε deli super market και παντοπωλεία.

Μπορούν οι Έλληνες παραγωγοί να κάνουν τη διαφορά στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων; Τι πιστεύετε;

 

Η Ελλάδα θα έπρεπε να ήταν Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης. Δεν ξέρω πως μπορεί να γίνει αυτό στο τυπικό μέρος, αλλά ουσιαστικά πρέπει να το κάνουμε. Βιολογική ή ολοκληρωμένη διαχείριση σε όλα τα αγροτικά προϊόντα και πρώτης μεταποίησης. Έχουμε πολλά πλεονεκτήματα κυρίως λόγω γεωγραφικής θέσης, μικροκλίματος, βιοποικιλότητας, αλλά υστερούμε σε άλλα όπως τα  οργανωσιακά, μεταφορά και εφαρμογή γνώσης κλπ.

Ποια είναι τα όνειρα σας για το μέλλον;

 

Είμαστε ακόμα σε φάση ανάπτυξης και εδραίωσης μας στην αγορά. Στόχος είναι να γίνουμε συνώνυμο της ποιότητας, αλλά και της επιλογής στο χώρο του ελαιολάδου. Επίσης η καθετοποίηση μέρους της παραγωγής μας είναι μια εφικτή προσδοκία. 

Share
Tags

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με την Πολιτική Απορρήτου

This is a demo store for testing purposes — no orders shall be fulfilled. Απόρριψη