Εγγραφείτε στο Newsletter της ΝΟΜΗΣ

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με την Πολιτική Απορρήτου
Επικοινωνήστε με ΝΟΜΗ
Όλες οι κατηγορίες
Άλευρα & Δημητριακά
Αιθέρια Έλαια
Αλάτι & Μπαχαρικά
Αλιεύματα - Αλίπαστα
Αλλαντικά
Αυγά
Βιολογικά Προϊόντα
Βότανα & Μυρωδικά
Γαλακτοκομικά & Τυροκομικά
Γλυκά, Σοκολάτες & Παγωτά
Ελαιόλαδο - Ελιές
Επαλείμματα
Ζυμαρικά & Τραχανάς
Κρασί & Αλκοολούχα
Μέλι & Προϊόντα Μελιού
Μανιτάρια & Τρούφες
Μαρμελάδες & Γλυκά Κουταλιού
Μπύρες
Ξηροί Καρποί & Σπόροι
Ορεκτικά & Έτοιμα Γεύματα
Παστέλια & Μπάρες
Προτάσεις Δώρου
Προϊόντα Μαύρου Σκόρδου
Προϊόντα Φούρνου
Ροφήματα
Σάλτσες & Αλείμματα
Σνακ
Τσάι, Καφές & Αφέψημα
Υπερτροφές
Φρούτα & Λαχανικά
Χυμοί & Αναψυκτικά
Ψάρια, Θαλασσινά & Αυγοτάραχο
Όσπρια & Ρύζι
Dressings, Ξύδι & Πετιμέζι
Συνεντεύξεις

Ο Χάρης Κόττης και η Kottis Superfoods συσκευάζουν την ενέργεια & ευεξία σε λαχταριστούς συνδυασμούς!

Ο Χάρης Κόττης και η Kottis Superfoods συσκευάζουν την ενέργεια & ευεξία σε λαχταριστούς συνδυασμούς!

Νιώθουμε πολύ ωραία που βλέπουμε την ελληνική παραγωγή να αναπτύσσεται έτσι. Να “μεγαλώνει” μέσα από ανθρώπους νέους, που με όραμα και σκληρή δουλειά δημιουργούν προϊόντα ποιοτικά, πρωτότυπα, με σαφές πλάνο ανάπτυξης τηρώντας τους κανόνες της σύγχρονης εποχής που διανύουμε. Ένας από αυτούς τους ανθρώπους είναι και ο Χάρης Κόττης, ιδρυτής και CEO της Kottis Superfoods. Είχαμε την ιδιαίτερη χαρά να τον συναντήσουμε και να συζητήσουμε από κοντά!

 

Kottis Superfoods Βιολογική Αρώνια Αθήνα

 

Πείτε μας λίγα λόγια για τη δραστηριότητά σας. Πώς ξεκινήσατε; Γιατί ασχοληθήκατε με το τρόφιμο;

 

Αρώνια Κοττης kottis aronia supperfoods nomeefoods Χάρης ΚόττηςΠριν από περίπου 7 χρόνια και μετά την αποχώρηση μου από ξένη τράπεζα που έκλεισε τα υποκαταστήματά της στην Ελλάδα, έπρεπε να πάρω μια απόφαση. Αν θα συνεχίσω την καριέρα μου ως τραπεζικό στέλεχος ή αν θα επιλέξω κάτι άλλο. Ο τραπεζικός κλάδος εκείνη την περίοδο -με την έναρξη της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα- χαρακτηριζόταν από συγχωνεύσεις, μέτρα εξυγίανσης και ανακεφαλαιοποιήσεις. Δεν ήθελα να λάβω μέρος σε κάτι τέτοιο. Άλλωστε, πάντα ήθελα να δημιουργήσω κάτι που να έχει τη δική μου σφραγίδα, κάτι δικό μου. Έπειτα και από πρόβλημα υγείας που βίωσα στο οικογενειακό μου περιβάλλον, προβληματίστηκα με την ποιότητα της διατροφής, τις πρώτες ύλες και την υγεία. Μετά από πολύ μελέτη και έρευνα στον τομέα των υπερτροφών, ανακάλυψα στο εξωτερικό ένα άγνωστο τότε και  γνωστό σιγά σιγά στις μέρες μας φυτό που το αποκαλούσαν το « ΜΟΥΡΟ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ» ή αλλιώς Αρώνια . Έμαθα για τις ευεργετικές της ιδιότητες και οφέλη για τον ανθρώπινο οργανισμό, τόσο του καρπού, όσο και των προϊόντων με βάση την αρώνια. Έτσι αποφάσισα να γίνω καλλιεργητής αρώνιας στα ιδιόκτητα κτήματα της οικογένειάς μου στην Κυλλήνη.

Μακριά από χαρτούρα και γραφεία.

 

Kottis Superfoods Βιολογική Μαρμελάδα Αρώνια- Δαμάσκηνο Αθήνα

Πείτε μας λίγα λόγια για την εταιρεία και τα προϊόντα σας.

 

Η εταιρεία μας, Κottis Superfoods, ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2017. Ασχοληθήκαμε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό με την αρώνια, καλλιεργώντας τη και έπειτα προχωρήσαμε στη μεταποίηση της πρωτογενούς μας παραγωγής σε προϊόντα υψηλής εμπορικής αξίας, χωρίς συντηρητικά, με βάση τον καρπό της αρώνιας.  Βιολογικές μαρμελάδες με αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, βιολογικές σάλτσες με αρώνια που προσδίδουν ένα άρωμα από την ανατολική Ινδία, και dressings με αρώνια, τα οποία χαρίζουν εξαιρετικές γευστικές νότες στα πιάτα που συνοδεύουν!

 

 

 

Τι κρύβεται πίσω από ένα τέτοιο προϊόν; Υπάρχει κάποια πληροφορία που θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας;

 

Πολλές ώρες μόχθου στα κτήματα για την εξασφάλιση της ποιοτικής πρώτης ύλης και επιλογή αξιόλογων συνεργατών για την καλύτερη δυνατή μεταποίηση, το αντίστοιχο packaging και την επικοινωνία του τελικού προϊόντος. Δεν υπάρχουν μυστικά. Ή μάλλον, το «μυστικό» είναι ένα και στην πραγματικότητα αποτελεί κοινή γνώση: Ξεκάθαρος στόχος και πολλή δουλειά.

Θα ήθελα, επίσης, να σημειώσω πως κάθε βαζάκι με μαρμελάδα ή σάλτσα με βάση την βιολογική αρώνια ή κάθε μπουκαλάκι με dressing, συμπυκνώνει τα πολύτιμα οφέλη του καρπού της αρώνιας, που χαρακτηρίζεται ως superfood λόγω της πολύ υψηλής αντιοξειδωτικής του δράσης και των πολλαπλών ωφελειών του στην υγεία, στο πλαίσιο πάντα μιας ισορροπημένης διατροφής.

 

Αυτά κρύβονται πίσω από το προϊόν μας και μέσα στη συσκευασία του.

 

        

Ελλάδα ή διεθνείς αγορές; Πού στοχεύετε και πώς βλέπετε να εξελίσσεται η ελληνική αγορά;

 

Και τα δύο! Όμως πρώτα θέλουμε να γίνουμε γνωστοί τοπικά, στη χώρα μας, και μετά να στοχεύσουμε στην ξένη αγορά. Στρατηγικά, αυτό θα μας επιτρέψει να εδραιώσουμε το brand name μας, να ελέγξουμε την απήχηση των προϊόντων που παράγουμε σε μια αγορά την οποία γνωρίζουμε και, φυσικά, να μαζέψουμε κεφάλαιο για να μπορέσουμε να κάνουμε το επόμενο βήμα.

 

kottis-superfoods-chutneyΞεχωρίζετε κάποιο από τα προϊόντα σας; Αν ναι, ποιο και γιατί;

 

Επειδή είμαι και πατέρας, θα σας απαντήσω με το «κλισέ» ότι κανένας γονιός δεν ξεχωρίζει κάποιο από τα παιδιά του, απλώς αντιλαμβάνεται και τιμά τη διαφορετικότητα καθενός. Όλα τα προϊόντα μας, όμως, προέρχονται από την ίδια «μάνα», τον καρπό της αρώνιας, στην οποία νομίζω πως αρμόζει ειδική μνεία, γιατί έχει φροντίσει να τα «προικίσει» με όλες τις πολύτιμες ιδιότητές της.

 

 

Τι σημασία έχει για ένα προϊόν να είναι βιολογικό και πού απευθύνεται;

 

Ο όρος «βιολογικό» δηλώνει πως η καλλιέργεια του προϊόντος έχει γίνει με τον πιο αγνό τρόπο, με οργανικά αντί για χημικά λιπάσματα, σε έδαφος που έχει πιστοποιηθεί για τον σκοπό αυτό, εφόσον έχει διαπιστωθεί η απουσία βαρέων μετάλλων και μικροβίων – το ίδιο ισχύει και για το νερό με το οποίο ποτίζεται το έδαφος. Αυτού του είδους η καλλιέργεια αποδίδει πιο υγιεινά προϊόντα, απαλλαγμένα από βλαβερές ουσίες που βρίσκονται στο περιβάλλον μας και οι οποίες περνούν στα προϊόντα συμβατικής καλλιέργειας. Η σημασία, λοιπόν, ενός βιολογικού προϊόντος εντοπίζεται στην υγεία του καταναλωτή του και, ως εκ τούτου, το ίδιο το προϊόν απευθύνεται σε όλους και όχι μόνο σε όσους έχουν υιοθετήσει συνειδητά μια πιο υγιεινή διατροφή.

 

Πιστεύετε ότι οι βιολογικές καλλιέργειες έχουν μέλλον στην Ελλάδα;

 

aronia-bio-βιολογική-αρώνια-κοττης-kottis-superfoodsΕφόσον έχουν καταφέρει να έχουν παρόν, θα έχουν σίγουρα και μέλλον. Λόγω των αυξημένων προδιαγραφών που πρέπει να τηρούνται σε σχέση με τις συμβατικές καλλιέργειες, όλοι γνωρίζουμε πως τα βιολογικά προϊόντα είναι αυτή τη στιγμή λίγο ακριβότερα από τα συμβατικά. Κι όμως, επιβίωσαν στην Ελλάδα της κρίσης. Τώρα που αχνοφαίνεται ένα φως στο τούνελ των δύσκολων χρόνων που περάσαμε, και που ταυτόχρονα η ανάγκη για προστασία του περιβάλλοντος από όλους μας, αλλά και για υγιεινή διατροφή για όλους μας, γίνεται όλο και πιο έντονη και αποκτά μεγαλύτερο έρεισμα στην καθημερινότητά μας, οι βιολογικές καλλιέργειες καθίστανται με τη σειρά τους ακόμα μεγαλύτερη αναγκαιότητα.

 

Στην Ελλάδα παρατηρούμε ένα πολύ καλό επίπεδο σε συσκευασίες και εικόνα από τους παραγωγούς. Τι σας ωθεί να προσπαθείτε για ένα καλό packaging;

 

Το packaging είναι εργαλείο του marketing και μέρος της εμπειρίας κατανάλωσης ενός προϊόντος. Ένα chic λογότυπο μπορεί να σε διαφοροποιήσει από τον ανταγωνισμό, ένα καλοσχεδιασμένο μπουκάλι θα κάνει μια καλή πρώτη εντύπωση στον καταναλωτή. Άλλωστε, με το σωστό packaging δημιουργείς προσμονή και καθορίζεις τις προσδοκίες για την ποιότητα και τις ωφέλειες του προϊόντος πριν αυτό καν δοκιμαστεί. Πάνω από όλα, όμως, «προσκαλεί» τον καταναλωτή να το δοκιμάσει και του επικοινωνεί την αξία του ίδιου του προϊόντος. 

 

 

Σκεφτήκατε ποτέ να τα παρατήσετε και να αλλάξετε δραστηριότητα;

 

Όταν αφήνεις κάτι που γνωρίζεις -εν προκειμένω τον τραπεζικό χώρο- για να καταπιαστείς με κάτι στο οποίο δεν έχεις εμπειρία, προφανώς οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσεις είναι μεγάλες. Υπάρχουν στιγμές που το ότι πλέεις σε αχαρτογράφητα νερά σου δημιουργεί αγωνία και φόβο. Δεδομένου, όμως, ότι έχεις πάρει την απόφασή σου, έχεις θέσει τον στόχο σου και σκοπεύεις να κάνεις ό,τι μπορείς για να τον επιτύχεις, η όρεξη για να μάθεις ότι δεν ξέρεις, να υπερπηδήσεις τα εμπόδια και να επιτύχεις εντέλει αυτό που οραματίστηκες υπερνικούν κάθε φόβο. Οπότε όχι, δεν σκέφτηκα ποτέ να τα παρατήσω, παρά τις όποιες δυσκολίες. Η απόφασή μου με έχει δικαιώσει και, ενώ υπάρχουν πολλά σχέδια ακόμα για το μέλλον, ήδη η Kottis Superfoods έχει αποδώσει καρπούς, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Τέσσερα χρόνια μετά τη φύτευση των κτημάτων, η αρώνιά μας μεταποιήθηκε σε ποιοτικά προϊόντα, έναν χρόνο μετά ήρθαν και οι πρώτες μεγάλες συνεργασίες με ξενοδοχεία και με καταστήματα βιολογικών προϊόντων, και συνεχίζουμε δυναμικά!

 

kottis-superfoods-αρώνια-προϊόντα-ΝΟΜΗ-nomeefoods-συνέντευξη

 

Μπορούν οι Έλληνες παραγωγοί να κάνουν τη διαφορά στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων; Τι πιστεύετε;

 

Η Ελλάδα ανέκαθεν παρήγαγε ποιοτικά προϊόντα. Υπήρχαν, ωστόσο, όπως παντού, και παραγωγοί που νοιάζονταν περισσότερο για το κέρδος παρά για την ποιότητα, αγνοώντας πως μακροπρόθεσμα αυτό που θα σου φέρει κέρδος είναι -ακριβώς- η καλή ποιότητα. Μόνο αυτή μπορεί να εξασφαλίσει την «ύπαρξή» σου στο παγκόσμιο γίγνεσθαι! Η νέα γενιά των Ελλήνων παραγωγών το γνωρίζει πλέον αυτό καλά και εργάζεται γι’ αυτόν τον σκοπό. Σε συνδυασμό με το φυσικό περιβάλλον της χώρας μας, που ευνοεί πληθώρα καλλιεργειών, ναι, πιστεύω πως το «made in Greece» σε λίγα χρόνια θα είναι συνώνυμο της υψηλής αξίας στα προϊόντα.

 

Ποια είναι τα όνειρά σας για το μέλλον;

 

Να συνδράμω στο εκ νέου χτίσιμο του ελληνικού brand name στη συνείδηση των παγκόσμιων καταναλωτών, εξάγοντας τα ποιοτικά προϊόντα μας σε αγορές του εξωτερικού. Να ζω με αξιοπρέπεια, κάνοντας αυτό που αγαπώ, στη χώρα που εξακολουθώ να πιστεύω στις δυνατότητές της. Και, επί προσωπικού, να δω τα παιδιά μου να μεγαλώνουν και να νιώθουν με τη σειρά τους την πληρότητα δημιουργώντας σε όποιον χώρο αυτά επιλέξουν.

 

 

Σε ευχαριστούμε πολύ Χάρη για τη συζήτηση, σου ευχόμαστε ότι καλύτερο, καλές δουλειές και να συνεχίσεις να χτίζεις το όραμα σου!

 

Ευχαριστώ και εγώ! Να έχετε και όλοι εσείς στη ΝΟΜΗ πάντα επιτυχίες!

Share
Tags

Έχω διαβάσει και συμφωνώ με την Πολιτική Απορρήτου