Από την παιδική του ηλικία έως και σήμερα ο Αστέριος Αβραμίδης αγαπάει αυτό που κάνει. Σήμερα αποφάσισε να το μοιραστεί μαζί μας, αποκαλύπτοντας μας πως το παιχνίδι στα μελίσσια μετετράπη στην προσωπική του ασχολία, στη δουλειά του!
Η εταιρεία Asterios πλέον παράγει το δικό της μέλι, καθώς και προϊόντα μέλισσας και φυσικά καλλυντικά. Διαβάστε τη συνέντευξη του και ανακαλύψτε τα προϊόντα του!
Η ασχολία μας με το μέλι ήταν, θα έλεγα, μια φυσική εξέλιξη της οικογένειας μας. Από μικρή ηλικία με τον αδερφό μου πηγαίναμε μαζί με τον παππού μας στα μελίσσια. Τότε το βλέπαμε ως παιχνίδι με τη φύση και τις μέλισσες, αλλά αργότερα έγινε η ασχολία μας, έγινε η δουλειά μας!
Αυτός ο τρόπος προσέγγισης μας έκανε να αγαπήσουμε τη δουλειά της μελισσοκομίας, όπως επίσης να μάθουμε και τα μυστικά του επαγγέλματος από τον παππού μας. Ο ίδιος επέμενε ότι η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά, και είναι πολλά & σημαντικά αυτά που οφείλουμε να προσέχουμε, ώστε να διασφαλίσουμε ένα σωστό αποτέλεσμα. Πλέον, αυτό ακολουθούμε πιστά εγώ και ο αδερφός μου.
Βασικός παράγοντας της υψηλής ποιότητας στην κάθε ποικιλία ξεχωριστά είναι η τοποθεσία που παράγεται το εκάστοτε μέλι. Για να το πετύχουμε αυτό, επιλέγουμε περιοχές που υπερισχύει το εκάστοτε φυτό, βότανο ή δέντρο όπως π.χ. σε περιοχή του Αγίου Όρους, όπου και ευδοκιμούν άγριες καστανιές. Εν συνεχεία, στην Καστοριά πηγαίνουμε για το μέλι βελανιδιάς ή στη Θάσο για το μέλι πεύκου. Αυτό είναι που κάνει ακόμη πιο γευστικό το μέλι μας· η μεγάλη περιεκτικότητα σε γυρεόκοκκους από τη συγκεκριμένη ποικιλία μελιού.
Ένα θετικό βήμα προς τη μελισσοκομία αποτελεί το γεγονός πως αρκετός νέος κόσμος άρχισε να ασχολείται με αυτήν, κάτι που δίνει μέλλον στην ανάπτυξη της ελληνικής παραγωγής μελιού και κάτι το οποίο θα μας κάνει πιο ανταγωνιστικούς στις ξένες αγορές. Θετική αλλαγή υπάρχει και στον Έλληνα καταναλωτή που πλέον αναζητά με σχολαστικότητα την προέλευση του προϊόντος, τον τρόπο παραγωγής αλλά και στοιχεία για τον ίδιο τον παραγωγό. Αυτό μας κάνει ακόμη πιο ανταγωνιστικούς και δίνει μεγαλύτερο κίνητρο στο να διατηρείται το επίπεδο ποιότητας υψηλό.
Εκτός όμως από τη ποιότητα μεγάλο ρόλο παίζει πλέον και η συσκευασία. Η αισθητική θα πρέπει να είναι πολύ καλή, κάτι το οποίο κρίνεται από το λογότυπο του βάζου, ακόμη και από το καπάκι. Αυτό είναι κάτι που δεν συνηθίζεται να βλέπουμε στις ελληνικές ετικέτες μέχρι και πριν 5 χρόνια περίπου, όπου φαίνεται να άλλαξε τελείως η φιλοσοφία για το packaging. Έχουν γίνει πολλές αξιόλογες δουλειές που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αντίστοιχα brands τους εξωτερικού, τα οποία δίνουν την ευκαιρία στα ελληνικά προϊόντα να σταθούν ισάξια στα ράφια των ξένων αγορών.
Αυτό πιστεύω πως άνοιξε και τις πόρτες στις εξαγωγές προϊόντων με ελληνική ετικέτα, κάτι που συνέβαινε και στο παρελθόν αλλά περισσότερο σε χύμα συσκευασίες με αποτέλεσμα να μην φτάνει πάντα στον τελικό καταναλωτή ως η χώρα προέλευσης. Ήταν το μόνο που μας έλειπε πιστεύω γιατί η ποιότητα της ελληνικής γης είναι γνωστή για την ποιότητα της, λόγω του κλίματος και της μορφολογίας της χώρας μας.
Αν υπάρξει μια καλύτερη οργάνωση και καθοδήγηση προς τους παραγωγούς για τις εξαγωγές, δεν είναι δύσκολο η χώρα μας να αποτελέσει τον κήπο της Ευρώπης!